mitt liv är en katastrof

jag lever en lögn och jag mår så dåligt över det. men jag vet inte heller hur jag ska komma ur det utan att tappa ansiktet. om ni förstår vad jag menar. det är en sån befrielse att få kunna skriva allt här. anonymt.



- jag ljuger om mina framgångar på arbetssidan. alla tror att jag är jätteframgångsrik när jag i själva verket inte ens jobbar
-jag ljuger om hur mycket pengar jag har. jag har skulder som inte ens min sambo vet om.
-jag ljuger till min sambo
-jag ljuger till min chef
-jag ljuger till min familj

jag har hamnat i en riktig neråt sprial vad gäller pengar och jag lever över mina tillgångar.
jag mår så dåligt över det men jag vet inte hur jag ska lösa det heller och sluta.
jag kan inte berätta för alla att jag ljugit.
ingen kommer vilja förlåta mig.


det syns så tydligt på mig att jag inte mår bra. tycker jag iallafall, för jag känner mig själv. jag går och lägger mig med sminket kvar, som för att ha kvar min mask. jag går upp innan min sambo och tvättar rent ansiktet och gör om allt, borstar tänderna så ja har fräsch andedräkt, på med lite parfym och sen går jag och lägger mig igen hos honom. när han vaknar så ligger jag där brevid honom, perfekt.

men när jag mår dåligt så  är hela lägenheten i ett kaos. jag lämnar saker överallt och vi bor trångt så det går oftast inte att gömma saker. allt ligger överallt. och det är mina saker som skräpar och inte hans.ibland försöker jag trycka in alla kläder som ligger överallt i min lilla garderob. bara mosa in allt. kaos.

öppnar man mina lådor så är det kaos där med.
jag gömmer undan mina räkningar för min man vet inte allt jag har köpt och spenderat.

jag smygäter.
köper godis och gömmer och äter när min man inte ser.
han skulle tycka jag var äcklig om han såg hur mycket sånt jag kan äta




jag har seriösa problem med att spendera pengar. jag kan gå in på ica/maxi och köpa tidningar o lite gott för 700kr utan problem. fatta???? folk köper typ kläder, jeans, roligare saker för 700kr. det är mycket pengar.
varför håller jag på såhär?









jag är en fet bortskämd unge som inte tycker om att jobba.
därför har jag hamnat i det här.
och hur ska jag kunna komma ur det och få hjälp om ingen vet?


det jag skulle behöva göra för att komma ur det enligt mig själv är att KOMMA DIT som jag påstår att jag är i mitt jobb. jobba arslet av mig och komma dit. för då kommer jag ha det bättre inkomstmässigt. då kan jag betala tillbaka mina skulder och leva hyfsat bra ändå.

är det planen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0